reklama

5 dôvodov prečo nechcem BLU-RAY

1. Sloboda používania Je podľamňa absúrdné, aby mi ktokoľvek rozkazoval, kde, kedy, ako a na akom pc mám oprávnenie sledovať film v mojom vlastnom byte na mojom vlastnom prehrávači. Mám právo sledovať film za ktorý som si zaplatil bez toho, aby mi to niekto musel schvalovať, či dokonca sledovať kedy a čo pozerám. A môžu mi pritom sľubovať, že sú údaje o mne v bezpečí koľko len chcú. Nikdy mi nedokázu zaručiť, že údaje o mne nemôžu byť kýmkoľvek zneužité. A to aj keď nemám čo skrývať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)
Obrázok blogu

2. Internetové pripojenie
 V Blu Ray Faq píšu, že nepotrebujete internetové pripojenie na obyčajné prehrávanie. To je síce pekné, avšak len do chvíle kým nebude mať Blu Ray dostatok ľudí nato, aby mohli zmeniť pravidlá, ako sa im zachce.Otázka je prečo bolo minulý rok pridané do Blu Ray BD plus, ďalšia "ochrana", ktorá oprávňuje obchodníka sťahovať a updatovať kódy do vášho prehrávača. Ak teda internetové pripojenie neije potrebné, tak BD plus tiež.Toto všetko sa schováva za formulku "je to pre dobro zákazníka".Je to však maximálne nepraktické. Okrem toho, že každý nemá broadband a tak sa musíte pripájať na internet, aby ste mali vôbec právo sledovať film, ktorý ste si kúpili za ťažko zarobené peniaze. A ďalšie peniaze utrácať za pripojenie na internet. Je to postavené na hlavu. 
3. Software a bezpečnosť 
Viem, že žiadny software na svete nieje možné vyrobiť bez bugov. Každý software má bugy, niektorý viac, niektorý menej. Nikto nevie vyrobiť perfektný software. Blu Raz prehrávač bude zariadenie pripojené na internete a schopné updatovať svoj software. Čo v prípade, že kontrolu nad softwarom získajú hackeri, čo je len otázkou času. Keď si napríklad zo servera stiahnú updaty so zlým kľúčom, ktorý zamedzí prehrávať filmy tísicom ľudí.Pravdepodobne po prvom takomto útoku bude vytvorený antivír. A čo ochrana pred trojskými konmi? Zatiaľ ziadné niesú a teda ani žiadna neexistuje. Toľko problémov len preto, že si chcete pozrieť obyčajný film?
 4. Kompatibilita 
Čo s ľudmi ktorí používajú unix alebo linux? Blue Ray funguje iba na operačných systémoch, ktoré su infikovane DRM vírusom. Ako vieme linux ma s DRM problémy čo znamená, že aj s Blu Ray ako takým. 
5. Čo dostanem? 
Absenciou HDMI vstupov je oklieštené FULL HD rozlíšenie na 540pixlov. Čo ako vieme už nieje FULL HD. Blu Ray predstavuje kopec problémov a obmedzeni, pričom jediné čo ja ako user chcem pri prehrávaní filmov su 4 tlačítka, play, stop, pause a pretáčanie. Proste len chcem pozerať film doma, rýchlo, jednoducho, komfortne a v najvyššej možnej kvalite ako je to len možné. Blu Ray ma v tomto všetkom obmedzuje. 
Toto je hlavných 5 dôvodov prečo Blu Ray nechcem. Dôvodov je samozrejme oveľa viac, ale tieto sú tie najzákladnejšie, ktoré mi ako človeku so zdravým rozumom, neumožnujú si akýkoľvek Blu Ray prehrávač kúpiť a pužívať.  Na záver malá poznámka, HD-DVD nieje o moc väčšia výhra, ale stále je to o máličko lepšie ako Blu Ray. Aj ked je pravda, že technologicky Blu Ray ako také nieje zlé.Akurát, že z nepochopiteľných príčin bolo pokazené a užívateľsky zmrzačené tak, že len dúfam a aj viem, že za týchto okolností sa Blu Ray na trhu dlho udržať nemôže.

Marian Fabo

Marian Fabo

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študent ktorí sa zaujíma o všetko spojene s IT a technikou. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu